Brazilia 2014: Un vis spulberat de Grecia lui Mitroglou!

In perioada 15-19 noiembrie s-a disputat dubla mansa a barajului pentru calificarea la World Cup – Brazilia 2014, Romania reusind in extremis o calificare in aceasta faza a competitiei, iar adversarul tras la sorti parea a fi cel mai acceptabil, nationala Greciei fiind o echipa cu o aparare beton, dar care marcheaza putin sau cel putin asa credeam noi.

Cu un grup de vreo 50 de suporteri din Iasi, ne-am deplasat in Grecia pentru a ne sustine nationala, profitand de acesta situatie si pentru a vizita unul din leaganele civilizatiei antice – ATENA. Din pacate, sperantele Romaniei la calificare s-au naruit destul de rapid, cu un Alex Matel care nu stie sa faca pasul la ofsaid, cu un Razvan Rat carea fost depasit mai mereu pe flancul sau, dar si cu un atac ce nu a reusit NIMIC in fata unei defensive de care stiam cu totii ca e foarte greu sa treci. Arma perfecta a grecilor a fost atacantul celor de la Olympiakos Pireu – Kostas MITROGLOU, cel care a marcat 3 din cele 4 reusite ale grecilor din dubla mansa.

GRECIA – ROMANIA 3-1 (2-1)

Ajunsi vineri la 11 in Atena, ne-am cazat cu totii la cele doua hoteluri din zona Omonia (zona centrala) si apoi fiecare si-a facut programul cum a putut, urmand ca la ora 19:30 sa ne intalnim la stadion. Spre mirarea mea, chiar nu au fost probleme cu suporterii greci, iar romanii s-au plimbat relaxati prin Atena, intalnindu-ma cu mai multe grupuri fie prin zona Acropolelor sau a stadionului Panathenaic (Olympic), acolo unde s-a tinut prima olimpiada moderna (Atena – 1896)! Ajunsi la meci cu metroul, statia FALIRO fiind chiar langa stadionul GIPEDO KARAISKAKI (acolo unde nationala Greciei si Olympiakos Pireus isi disputa meciurile de pe teren propriu), am fost placut surprins sa vad ca grecii si romanii aveau oarecum aceeasi intrare si oameni cu steaguri tricolore se amestecau cu cei ai grecilor, facandu-si poze unii cu altii. Prima surpriza neplacuta a fost in stadion, pentru ca erau FOARTE MULTI suporteri care NU AVEAU bilet la acest meci si automat se asezau in peluza pe unde apucau. Intrati la timp in stadion, nu am avut probleme cu locurile de pe bilet, insa au fost destui cei care se certau ca la usa cortului, pentru ca persoanele ce nu aveau bilete nu vroiau sa se mute de pe scaunele pe care le ‘ocupasera’!!! Chiar nu pot sa-mi dau seama cum dracu au intrat atatia oameni fara bilet pe stadion, insa s-a trecut cu vederea peste acest aspect. O alta surpriza neplacuta a fost introducerea pe stadion a tortelor, fumigenelor si petardelor etc, fiind iarasi o dilema pentru mine cum au ‘scapat’ suporterii de perchezitie cu astfel de materiale pirotehnice la ei. Nu sunt impotriva lor, insa sunt multi din cei care le introduc pe stadioane au prostul obicei sa le arunce pe teren sau in suporterii adversi, provocand de multe ori ranirea unor persoane nevinovate. Ca fapt divers, au fost vreo 8 suporteri arestati, majoritatea de la ‘Nationala Fermierului Roman’, oameni care nu prea au nimic in comun cu fenomenul ultras si care s-au trezit arestati pentru PROSTIA lor! Nu le-am plans de mila, pentru ca NU I-A OBLIGAT NIMENI sa faca o asemenea prostie, sa incerce introducerea unor materiale pirotehnice pe stadion!!!

Revenind la meciul propriu-zis si trecand peste cele doua aspecte neplacute legate de suporteri, dar si peste amagirea rezultatului foarte prost obtinut, pot spune cu mana pe inima ca galeria a fost una SUPERBA! S-a cantat pe TOATA durata partidei, indiferent de scor, dominand fondul sonor de pe stadion, grecii reusind sa se faca auziti doar cand au marcat golurile si in finalul partidei, cand echipa lor ataca pe banda rulanta. Desi sunt stelist, tot respectul pentru galeria dinamovistilor si pentru ultrasii de la “Honor et Patria”, cei care au mentinut aceasta stare de bine in tribuna si care au organizat bine scandarile, astfel incat pana si ‘pensionarii’ sau ‘samantarii’ au cantat de parca erau cei mai infocati suporteri ai nationalei.

Ca sa spun ceva si despre meci, a fost un dezastru pentru noi, deoarece am primit un gol dintr-un ofsaid la limita, Matel fiind cel care i-a ‘permis’ arbitrului asistent sa nu ridice fanionul (primul gol – Mitroglou), am egalat norocos prin capul lui Stancu, dintr-un unghi aproape imposibil si apoi nu am stiut sa tinem de scor, primind iarasi un gol prostesc, dintr-o faza in care Rat si Tanase nu au inteles nimic, iar fundasii centrali erau surprinsi prea in fata. A urmat o repriza secunda foarte proasta si am scapat chiar ieftin, doar golul lui Mitroglou dandu-ne sperante la o minune in retur, pentru ca acelasi Mitroglou a mai ratat o ocazie foarte mare, grecii avand si un gol anulat pe final.

Restul ‘sejurului’ in Grecia – sambata, duminica si luni, l-am petrecut cutreierand Atena (Acropole, Agora, portul Pireu, lacul Vouliagmeni, dealul Likavittos, cartierele Plaka, Monastiraki, Anafiotika etc), pentru ca luni sa mergem la Meteora si Salonic.

ROMANIA – GRECIA 1-1 (0-1)

Drumul la intoarcerea din Grecia a fost INFERNAL :)! S-a plecat cu intarziere de vreo 15 minute din Atena, pentru ca romanul nu se pricepe la respectat programul! S-au facut 102 popasuri, pentru ca romanul se pricepe la baut si apoi zbiara ca din gura de sarpe ca are nevoie la toaleta :)! Desi initial s-a presupus ca ajungem la Meteora in jurul orei 1, am ajuns abia la ora 4 si bineinteles ca atunci se inchideau si manastirile, deci am ramas doar cu vederea superba si fara momentul de ‘curatire a sufletului’ :). La Meteora ne-am intalnit cu un roman, ce are o afacere cu icoane, pentru ca apoi sa mancam la restaurantul unui … alt roman :). Dupa vreo doua ore ‘pierdute’ pe la magazinul cu icoane si la masa, am plecat spre Salonic si am ajuns acolo la ora 10 noaptea, desi initial speram cu totii ca vom ajunge la ora 6 cel tarziu… La ora 00:20 eram pe drumul spre vama, acolo unde bineinteles ca soferul nu a vazut ca suntem in vama si a bagat ‘racheta’, fiind fluierati de vamesii greci, care suparati ca era sa trecem ca prin branza, ne-au intors din drum si ne-au tinut vreo ora jumate, pentru ca… AUTOCARUL APAREA CA FURAT :))! Dupa ce s-a sunat la consulat, apoi in Romania, pentru ca pana la urma sa ajunga un telefon salvator si catre vamesii greci (care se transformasera in cei mai idioti oameni) am reusit sa trecem granita cu ‘autocarul furat’. Toata aceste intarzieri au facut ca soferii sa depaseasca diagrama, fiind obligati sa opreasca autocarul pentru 9 ore in Bulgaria, insa la insistentele noastre i-au dat ‘blana’ cu speranta ca nu ne va opri RAR-ul pana la Bucuresti. Dupa ce am trecut de Sofia si mai aveam vreo 200 km pana la Giurgiu, bineinteles ca ne-au oprit tocmai cei de la RAR-ul bulgaresc :)). Din start, oamenii au cerut diagrama si dupa lungi targuieli si niste euroi plasati intre acte, au ‘cedat’ si ne-au dat drumul spre tara. Cand deja miroseam pamantul romanesc, in vama bulgareasca a aparut o noua problema … Vamesii bulgari ne-au vazut pe toti cam morti si s-au gandit sa ne scoata putin la o inviorare de dimineata (ora 9:30), cerandu-ne sa scoatem toata bagajele la verificat :). Dupa vreo ora pierduta si cu aceasta procedura, am ajuns in vama romaneasca, acolo unde romanii cand au auzit de unde venim si prin ce peripetii am trecut, ne-au dat drumul in doua minute!!!

In jurul orei 12 s-a ajuns in Bucuresti, fiecare luand drumul sau cu promisiunea ca la ora 19 ne revedem la autocarul parcat in zona National Arena. Unii au fugit la hotel, altii la neamuri, iar eu si nevasta-mea am luat capitala la colindat. Dupa vreo 7 ore prin oras, ne-am vazut intrati si pe stadion. Aici iarasi circul de pe lume, pentru ca romanul e foarte bun la ‘dezorganizari’, iar locul inscriptionat pe bilet e pentru fraieri :)! Chiar nu inteleg cum aceste galerii NU REUSESC sa-si cumpere bilete in acelasi loc, desi au acces la ele cu mult inaintea celorlalti spectatori. Bineinteles ca iarasi au aparut materialele pirotehnice in stadion, iar daca Peluza Sud a avut grija sa le aprinda DOAR in tribuna, cei de la Nord au aruncat si in careul grecilor. Un alt lucru NEPLACUT a fost momentul intonarii imnurilor! Daca la imnul Romaniei am trait una din cele mai placute senzatii, fiind ceva incredibil sa auzi 50000 de oameni cum canta imnul tarii, la cel al Greciei am revenit cu picioarele pe pamant, pentru ca multi ghiolbani au decis sa FLUIERE imnul adversarilor, un lucru extrem de rusinos pana si pentru cel mai idiot roman, dar pentru cei peste 10000-15000 care au huiduit!

romania - grecia

Revenind la meciul propriu-zis, Romania a inceput ca din tun si cursele lui Torje ne dadeau sperante, insa iarasi un pas gresit la ofsaid, acelasi Mitroglou scapat singur cu portarul si calificarea era ratata! Acealsi Alex Matel a ramas ca prostul in spatele liniei fundasilor centrali, faza semnand foarte mult cu cea din Grecia, insa de aceasta data a fost evident faptul ca NU ESTE OFSAID. Pe reluari, se vede cum Matel isi pune mainile in cap inainte ca Mitroglou sa finalizeze, constientizand prostia pe care a facut-o! Am egalat si noi in repriza secunda, insa nu prin vreo sclipire a noastra, ci printr-o prostie a grecilor, care au reusit sa marcheze in propria poarta din 16 m… Au fost cateva momente in care puteam reveni in carti, insa Latovlevici, Stancu, Niculae, Marica nu au reusit sa fie cu adevarat periculosi!

Si uite asa s-a mai ratat o calificare la un turneu final, prelungindu-ne agonia cu cel putin inca 4 ani, iar la mondialul din 2018 se vor implini 20 de ani fara Romania la mondiale :(! o generatie complet ratata, plina de ingamfati ca Radu Stefan sau Mirel Radoi, oameni care ‘s-au retras’ de la nationala, desi mai au ani buni de fotbal… 90% ne calificam la Euro 2016 si asta nu ca am fi vreo echipa deosebita, ci pentru ca se vor califica 24 de nationale! Poate ca generatia lui Chiriches & Co. va reusi ceva pe viitor, insa generatia lui Rat, Mutu, Chivu si inca vreo 3-4 jucatori mai cunoscuti NE-A DEZAMAGIT! Trecand peste toate acestea, ramanem cu totii suporterii nationalei noastre si cu speranta ca vom mai trai momente ca in perioada 1990-2000, mergem mai departe! HAI ROMANIA!!!